4 Şubat 2011 Cuma

Aydınlatma Malzemeleri Satış Elamanı Mesleği

Aydınlatma Malzemeleri  Satış Elamanı Meslek Tanımı :

Ampuller, aplikler, spotlar, fener ve ışıldaklar, lambaderler, masa lambaları, plafonyerler, sarkıtlar ve avizeler, tavan vantilatörleri, ışıklı prizler, dekoratif ve dış mekan aydınlatma malzemelerinin satışı yapılan işyerlerinde veya yapı marketlerin ilgili bölümlerinde ürünlerin tanzimini, teşhirini ve temizliğini yapan, ürünleri müşteriye tanıtan ve satışını gerçekleştiren kişidir.

Aydınlatma Malzemeleri  Satış Elamanı işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

a) Satışa sunulacak ampuller, aplikler, spotlar, fener ve ışıldaklar, lambaderler, masa lambaları, plafonyerler, sarkıtlar ve avizeler, tavan vantilatörleri, ışıklı prizler, dekoratif ve dış mekan aydınlatma malzemelerini reyonlara yerleştirmek,
b) Gerektiğinde forklift kullanarak reyonlardaki stok alanlarına ürünleri yerleştirmek,
c) Defolu ürünleri ayırmak, eksik ürünleri tespit etmek,
d) Ürünlerin etiketleme işlemlerini yapmak, kampanya ve fiyat indirimi ile ilgili kartonları asmak,
e) Sarkıt ve avizelerin estetik olarak sergilemek,
f) Ürünlerin tanzimini, teşhirini ve temizliğini yapmak,
g) Müşterileri güler yüzle karşılamak,
h) Müşterinin aydınlatma malzemesini kullanacağı yere göre ürün tavsiyesinde bulunmak,
i) Müşterilere ürünlerin kullanım alanları ve kaliteleri hakkında bilgiler vermek,
j) Müşterilere ürünlerin fiyatları, kampanyalar ve indirimler ile ilgili bilgiler vermek,
k) Müşterinin ürünü kullanacağı alana göre ürün sayısını, büyüklüğünü, ürünlerin gücünü vb. hesaplamak, müşteriyi bilgilendirmek,
l) Müşterinin ihtiyacına en uygun ürünleri müşteriye göstermek, ürün satışını gerçekleştirmek,
m) Müşterinin satın aldığı ürünlerle ilgili tamamlayıcı ürünler varsa müşteriye tavsiye etmek,
n) Montaj gereken ürünler için ürünün yetkili servisleri ile ilgili müşteriyi bilgilendirmek,
o) Şirketin taşıma ve kurma hizmetleri hakkında müşteriye bilgi vermek, müşteriyi isteğine göre yönlendirmek,
p) Müşterinin isteğine göre ürünün depodan müşteri adresine nakil işlemlerini yaptırmak,
q) Müşterilerin şikayetlerini dinlemek ilgili sorumluya durumu iletmek,
r) Müşterilerin ürün iade isteklerini departman sorumlusu ile birlikte değerlendirmek, iade işlemine karar verilirse müşteriyi ilgili birime yönlendirmek,
s) Yaptığı tüm çalışmalarda müşteri memnuniyetini esas almak,

       vb. görev ve işlemleri yerine getirir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder