22 Temmuz 2011 Cuma

Bahçe Malzemeleri Satış Elemanı

Bahçe Malzemeleri Satış Elemanı Ne İş Yapar ?
Bahçe mobilyaları, aksesuarları, makineleri, tekstil ürünleri, çeşitli bitkiler, hortumlar, mangallar, saksı çeşitleri, sulama aparatları ve diğer bahçe malzemeleri satılan işyerlerinde veya yapı marketlerin ilgili bölümlerinde ürünlerin tanzimini, teşhirini ve temizliğini yapan, ürünleri müşteriye tanıtan ve satışını gerçekleştiren kişidir.


Bahçe Malzemeleri Satış Elemanı, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

a) Satışa sunulacak bahçe mobilyalarını, aksesuarları, bahçe makinelerini, bahçe tekstil ürünlerini, çeşitli bitkileri, hortumları, mangalları, saksı çeşitlerini, sulama aparatlarını ve diğer bahçe malzemelerini reyonlara/sergi yerlerine yerleştirmek,
b) Gerektiğinde forklift kullanarak reyonlardaki stok alanlarına ürünleri yerleştirmek,
c) Defolu ürünleri ayırmak, eksik ürünleri tespit etmek,
d) Ürünlerin etiketleme işlemlerini yapmak, kampanya ve fiyat indirimi ile ilgili kartonları asmak,
e) Teşhir edilecek ürünlerin yerleştirilmesini, düzenlenmesini ve temizliğini yapmak,
f) Müşterilerin incelerken yanlış yere bıraktıkları malzemeleri ve kasada herhangi bir sebeple bırakılan malzemeleri yerlerine koymak,
g) Müşterileri güler yüzle karşılamak,
h) Müşterilere makineler, metal-ahşap bahçe mobilyaları ve diğer malzemelerin kullanım alanları ve kaliteleri hakkında bilgiler vermek,
i) Müşterilere satışa sunulan saksı çiçekleri ve diğer bitkiler hakkında bilgiler vermek,
j) Müşterilere ürünlerin fiyatları, kampanyalar ve indirimler ile ilgili bilgiler vermek,
k) Ürünün müşteriye satışını gerçekleştirmek,
l) Müşteriye aldığı ürünün kullanımı hakkında bilgiler vermek,
m) Müşterinin satın aldığı ürünlerle ilgili tamamlayıcı ürünler varsa müşteriye tavsiye etmek,
n) Satışını gerçekleştirdiği ürünü müşteriye teslim etmek,
o) Müşterinin isteğine göre ürünün depodan müşteri adresine nakil işlemlerini yaptırmak,
p) Müşterilerin şikayetlerini dinlemek ilgili sorumluya durumu iletmek,
q) Müşterilerin ürün iade isteklerini departman sorumlusu ile birlikte değerlendirmek, iade işlemine karar verilirse müşteriyi ilgili birime yönlendirmek,
r) Yaptığı tüm çalışmalarda müşteri memnuniyetini esas alma

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder