25 Ocak 2011 Salı

Ahşap Malzemeler Satış Elemanı Mesleği

Ahşap Malzemeler Satış Elemanı Meslek Tanımı :
Emprenyeli ahşap malzemeler, dekoratif ahşap yer döşeme malzemeleri, masif ürünler, çiftler, kapılar, pencereler, çardaklar, piknik masaları vb. ahşap ürünlerin satışı yapılan işyerlerinde veya yapı marketlerin ilgili bölümlerinde ürünlerin tanzimini, teşhirini ve temizliğini yapan, ürünleri müşteriye tanıtan ve satışını gerçekleştiren kişidir.

  Ahşap Malzemeler Satış Elemanı, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

a) Satışa sunulacak emprenyeli ahşap malzemeler, dekoratif ahşap yer döşeme malzemeler, çiftler, kapılar, pencereler, çardaklar, piknik masaları, bilgisayar masaları, banyo dolapları, masif ürünler, dekoratif paneller ve tamamlayıcı diğer ürünleri  reyonlara yerleştirmek,
b) Gerektiğinde forklift kullanarak reyonlardaki stok alanlarına ürünleri yerleştirmek,
c) Defolu ürünleri ayırmak, eksik ürünleri tespit etmek,
d) Ürünlerin etiketleme işlemlerini yapmak, kampanya ve fiyat indirimi ile ilgili kartonları asmak,
e) Teşhir edilecek kapı, pencere, masa, salıncak vb. yerlerini ayarlamak, parkelerin döşeme örneklerini yapmak,
f) Müşterilerin incelerken yanlış yere bıraktıkları malzemeleri ve kasada herhangi bir sebeple bırakılan malzemeleri yerlerine koymak,  
g) Müşterileri güler yüzle karşılamak,
h) Müşterilere ahşap malzemeler bölümündeki ürünler, kullanım alanları ve kaliteleri hakkında bilgiler vermek,
i) Müşterilere ürünlerin fiyatları, kampanyalar ve indirimler ile ilgili bilgiler vermek,
j) Müşterinin kullanacağı alana göre hangi türden ne kadar malzeme alması gerektiğini ve kullanılacak yardımcı malzemeleri hesaplamak, müşteriyi bilgilendirmek,
k) Ürünün müşteriye satışını gerçekleştirmek,
l) Müşteriye aldığı ürünün kullanımı hakkında bilgiler vermek,
m) Müşterinin satın aldığı ürünlerle ilgili tamamlayıcı ürünler varsa müşteriye tavsiye etmek,
n) Satışını gerçekleştirdiği ürünü müşteriye teslim etmek,
o) Şirketin taşıma ve kurma hizmetleri hakkında müşteriye bilgi vermek, müşteriyi isteğine göre yönlendirmek,
p) Müşterilerin şikayetlerini dinlemek ilgili sorumluya durumu iletmek,
q) Müşterilerin ürün iade isteklerini departman sorumlusu ile birlikte değerlendirmek, iade işlemine

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder